egyszazalek

superinfo

14_agnitiming_logo

2021.11.18.

Tóth Attila írása: a múlt vasárnap nov. 14-n került megrendezésre a 2021. évi Athén Maraton, amin volt szerencsém részt vennem. A versenyre az utolsó pillanatban neveztem. Az október 10-i Spar Maratonon sajnos nem tudtam az általam kitűzött időeredménynek a közelébe kerülni. Ennek oka, hogy a vasárnapi verseny előtt 4 napig hasi problémáim voltak. A folyadék valamint elektrolit veszteség következtében eléggé legyengültem, de elindultam a versenyen. Őszi eredményeim alapján úgy éreztem, hogy bennem van egy jó maratoni időeredmény lehetősége.

athen1    athen2   athen3   athen4

Retek Zoli futótársam villantotta fel előttem próbáljam meg az Athén Maratont. Ő már 2019-ben indult ezen a versenyen. Azt mondta, hogy a pálya nem könnyű, sok benne az emelkedő (10. km-től a 32.-ig). Csúcsfutásra nem alkalmas, de nagyon szép, és hangulatos verseny. A nevezési határidő okt. 25 volt. Így maradt egy hétvégém átgondolni, hogy nevezze e.  Végül úgy döntöttem megpróbálom. Neveztem, szállást, repülőt intéztem. Ehhez jöttek az idén már megszokott coviddal kapcsolatos adminisztratív dolgok. EU oltási igazolással rendelkeztem, a Görögországba való beutazáshoz külön regisztrálni kellett.

Célirányosan csak a versenyre mentem a görög fővárosba. Péntek délután indult a gépem Schwechatról és ottani idő (+1 óra) szerint este nyolckor szálltunk le. A reptérről metróval mentem a szállásra, ami kb. 300 m-re volt az egyik gyűjtőponttól (Omonia), ahonnan indultak azok a buszok vasárnap melyek a versenyzőket Maraton faluba (a verseny startjához) szállították. Szombaton metróval mentem a rajtcsomagot és rajtszámot felvenni az Athén Maraton EXPO-ba. Az EXPO egy hatalmas kiállítási központban volt a tengerparton. Átvettem a rajtszámot, megnéztem a kiállítást (ami budapestinél egy kicsit nagyobb volt). Délután sétáltam egyet Pireusban a hajókikötőben, majd visszamentem a szállásra és előkészítettem mindent szisztematikusan a másnapi futáshoz. Időben lefeküdtem, mert vasárnap fél 5-kor (nálunk fél 4) fel kellett kelni ahhoz, hogy a már korábban említett transzferbuszokhoz ki tudjak érni.  Az első busz 5.30 kor indult, míg az utolsó 6.45-kor. Az utazás Maraton faluba 52 percig tartott. Utunk során egy idegenvezető ismertette rajtcsomagok leadása és felvétele miként történik, valamint a rajt menetét. A csomagokat az adott rajtzónának megfelelő furgonba tudtuk leadni, majd onnan felvenni a célba érkezéskor. A rajt két szekcióban történt.  Az első 9.00, míg a második 9.45-kor indult. Az egyes szekciókon belül 10 blokk volt és egy blokkban 500-600 futó.

A csomagok leadása után kb. 1.5 óra múlva volt a rajt (én a második csoport 5 blokkjából indultam). Reggel levegő mindössze 16 fok volt, viszont a versenyzők már futófelszerelésben várták a rajtot. Szerencsére adtak mindenkinek nejlon zsákot, amit magunkra húztunk, így egy kicsit javítottunk a hőérzetünkön.  9.40 körül megindultunk a rajthely felé, ami a maratoni emlékmű területén helyezkedett el.  A rajtvonalnál ügyelve a távolságtartásra kb. egy percet álltunk majd elkezdődött a 42 km futás. Itt nem voltak rajtzónák. Egy blokkban különböző tempójú futók voltak vegyesen. Én a blokkom elején kezdtem, így nem kellett kerülni más futókat, kényelmesen tudtam haladni (4.40). Kb. 1 km után azonban utolértük az előző blokk végét és kezdetét vette az előzések sorozata.  Az első 12 km nagyjából sík terepen haladt. Viszont a 12. km-től kezdődően egészen a 32. km-ig emelkedő és lejtő váltogatta egymást, ami összességében kb. 250 métert emelkedett (a szintkülönbség nyilván ennél több).  A dombokon felfelé a futók többsége már gyalogolt. Nem éreztem fáradságot így különösebb erőlködés nélkül tudtam futni, de tempóm itt már csak 5.16 volt. A 32. km-től célkapuig egyenletesen lejtett a pálya. Ennek előnyeit azonban már nem tudtam kihasználni (5.00) lábaim fáradtak voltak az utolsó 3 km-n lelassultam (5.50).  A utolsó kilométerek Athén külső részén húzódtak. Majd következett a cél a Panathinaiko stadion, ami az ókori pán athéni játékok atlétikai versenyszámainak színhelye volt, amit i.e. 390-ben építettek. Felemelő érzésebbe a csak márvány építménybe befutni többszáz méteres szurkoló által alkotott sorfalon keresztül. A célkapun áthaladva körbe kellett sétálni a stadion pályáján, miközben megkaptuk az az érmet a befutó csomagot valamint egy újabb hátmelegítő nejlon takarót. A célterületet elhagyva zökkenőmentesen felvettem a rajtnál leadott csomagomat. Innen metróval könnyedén vissza tudtam menni a város központjába ahol a szállásom volt. Összességen egy nagyon nagy élmény volt számomra ez a verseny.  Sikerült 4 perccel megjavítanom maratoni időmet. 3 óra 34 alatt futottam le a távot.

futonaptar BSI mozdulj velunk exterememan keszthely triatlon  kartyalogo